_her_paradise_world.jpg Örömmel újságolhatjuk, hogy szeretett nagyasszonyunknak, a néhai Cayce Ceryningnek elsőszülött leánygyermeke, a kicsi, de roppant bájos Isabel grófkisasszony nyerte művével, a Mézeskalács Töltike királykisasszony meséjével a Magisztertanács által Távolrévszerte meghirdetett versenyt.

Íme a nyertes saját kezű levele, melyben az általa elnyert díjról rendelkezik:

¤ Rajta szépen rajzolt betűk, mik lágyan, ívesen kanyarognak a papíron, jelezve ezzel az olvasónak, hogy ki a tollat vezette a pergamenten az gyakorlott ebben, s azt is elárulja tán, hogy kisasszony az illető, mit alátámasztani látszik az enyhe, de friss virágillat, mi szakadatlan árad kifelé a levélből, ha az kitekerettetik ¤

Nagyon kedves, s mélyen tisztelt Camille Lamarque asszony!

Bár személyesen sajnos engemet nem, csak néhai édesanyámat van szerencséje ismerhetni, azért affelől bizonyos lehet: a művészetek szeretete generációról generációra tovább öröklődik családunkban.

Ám, míg drága szülőm csak kívülállóként, s amatőr poétaként támogatta csak a kultúrát, én egy szokatlanabb, s valljuk meg … izgalmasabb, testet s lelket borzongatóbb ösvényére léptem: művelem is!

Legelsőbben a Távolrévi Meseíró Pályázaton kívántam megmérettetni, hol – Mesarthimnak, Istennőnknek kegyelme által – a zsűrik egybehangzó véleménye szerint én nyerhettem meg az arany sárkányt formáló első díjat, s a vele járó 10.000 arany s 10 líriumércnyi jutalmat, melyet ezennel, mint elsődleges s egyetlen választásom, a Lamarque Társulatnak ajánlok fel.

Használják egészséggel, s kívánom tiszta, őszinte szívvel, hogy ne lankadjék erőfeszítésük mi a távolrévi kultúra megőrzését tűzte ki célul, s legyen eme adomány inkább ajándék, hogy ahogyan én, adhassanak Önök is: színdarabokat, szórakozást, s feledhetetlen élményt, kicsinek s nagynak egyaránt!

Maradok továbbra is őszinte híve,
Isabel Ceryning
Távolrév városának s
a nemes Ceryning Háznak grófnője

A Ház udvartartása is ezúton gratulál a nyertesnek!